Keresés méret szerint

Cross / trial motorkerékpár gumiabroncsok vásárlása

A maxigumi.hu gumiabroncsok széles választékát kínálja a "cross / trial motorkerékpár gumiabroncsok" kategóriában. Figyelemmel kísérjük a versenytársak árait, és rendszeresen igazodunk a legalacsonyabbhoz, hogy a legjobb árakat kínáljuk Önnek.

Díjmentes szállítás a weboldalunkon vásárolt 1. motorkerékpár gumiabroncstól.

Melyek a legjobb cross / trial motorkerékpár gumiabroncsok?

  • Pirelli Scorpion Rally STR
  • Pirelli Scorpion MX Extra X
  • Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain
  • Maxxis M7320 Trialmaxx
  • Vee Rubber VRM140
  • Metzeler MCE 6 Days Extreme
  • Mitas C02
  • Pirelli MT21 Rallycross
  • Pirelli MT15 Mandrake
  • Mefo Sport Mfc 12 Stone Master
  • Mefo Sport Mfe 99 Explorer
  • Michelin Cross AC-10 Rear
  • Michelin Trial Competition X 11

A legkeresettebb méretek:

A motocross vagy a trial biztonságos gyakorlásához és a győzelem esélyeinek növeléséhez a jó minőségű gumiabroncsok elengedhetetlen motoros kiegészítők. Ezek a felszerelések létfontosságúak a kétkerekű járművek kezelhetőségéhez, mivel ezek biztosítják a talajjal való kapcsolatot. Hogy segítsünk a megfelelő választásban, a Maxigumi.hu összeállított néhány hasznos tanácsot és praktikus tippet, amelyeket ebben a motocross/trial gumiabroncs vásárlási útmutatóban találhat meg.

Hogyan ismerhető fel a motocross/trial gumiabroncs?

Az új motocross és trial gumiabroncsokat a futófelületükön található barázdák jellemezik. Ezek a gumiból készült kiemelkedések biztosítják a jó tapadást az úton, bármilyen technikai jellegű is az. Egy motocross gumiabroncsot és egy enduro gumiabroncsot a barázdák méretének alapos ellenőrzésével lehet megkülönböztetni. A motocross és a trial gyakorlásához általában használt kerekek barázdái nagyobbak. Azonban nem ritka, hogy a motorosok enduro gumiabroncsokkal szerelik fel a motocross motorjukat. Ezek különösen jobb tapadást biztosítanak a szögben.

Mikor kell cserélni a motocross/trial gumiabroncsot?

Még ha a legjobb gumiabroncsokat is választotta, és azok hosszú élettartamúak, a cseréjük két helyzetben válhat szükségessé: ha elhasználódtak, és több defekt után.

A gumiabroncsai elhasználódtak

Általánosságban a motocross vagy a trial gyakorlásához használt gumiabroncsok élettartama 4 év. Azonban, ha rendszeresen vezet, a gumiabroncsok valószínűleg sokkal gyorsabban elhasználódnak.

Az első dolog, amit figyelembe kell venni a gumiabroncsai mintázatának kopásának megítélésénél, a barázdák állapota. Ha teljesen lekerekítettek a végükön, ez azt jelenti, hogy a gumiabroncsai elhasználódtak. Hasonlóképpen, ha a barázdái súlyosan sérültek (vagy egymás után kezdenek lepattogni), akkor gondolnia kell a gumiabroncsai mielőbbi cseréjére. A lekerekített vagy hiányzó barázdákkal rendelkező gumiabroncsok használata különböző súlyosságú veszélyeknek teszi ki, attól függően, hogy milyen típusú terepen vezet, különösen a kanyarokban. Bármilyen gumiabroncs kategóriáról is legyen szó, ezek a kopásformák általában a kerekek tapadásának elvesztését eredményezik. A fékbetétek már nem tudják betölteni a szerepüket, és ez meghosszabbítja a fékutat. Önnek is nehezebb lesz irányítani a motorját.

A színvesztés és a repedések is a jelek közé tartoznak, amelyek azt mutatják, hogy a motocross/trial gumiabroncs elhasználódott és cserére szorul. Ezeket a jeleket akkor figyelhetjük meg, amikor a gumi öreg vagy hosszú ideig rossz körülmények között volt tárolva. A repedések a mintázaton általában a barázdák alapjánál jelennek meg. De fokozatosan kiterjednek a gumiabroncs oldalára. A színvesztés esetében a gumiabroncs fekete színe szürkévé válik.

Az ilyen jeleket mutató összes gumiabroncs felrobbanhat, ha továbbra is intenzíven használja őket.

Továbbá, ha azt tapasztalja, hogy a gumiabroncsai kopása egyenetlen, azaz egyes részek jobban elhasználódtak, mint mások, akkor azonnal gondolnia kell a cserére. Ez az Ön biztonságáról van szó! Ajánlott egyszerre cserélni az első és a hátsó gumiabroncsot a legjobb vezetési élmény érdekében.

Több defekt után

Mivel a motocross és a trial nagyrészt egyenetlen terepen vagy akadályokkal tarkított helyeken zajlik, a defektek gyakoriak. Nagyon gyakran, ha egy defekt kisebb egy jó gumiabroncson, lehetséges a lyuk betömése és a gumiabroncs még néhány ideig történő használata. Azonban, több defekt és tehát többszöri javítás után, a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében a legjobb megoldás egyszerűen a kerekek cseréje. Ez ugyanúgy érvényes, ha olyan motocross gumiabroncsai vannak, amelyek belső gumival működnek.

Bizonyos esetekben egy gumiabroncs cseréje még egyetlen defekt után is szükséges lehet (például, ha a nyílás túl nagy).

Milyen szempontokat kell figyelembe venni a motocross/trial gumiabroncsok megfelelő kiválasztásához?

A motocross/trial gumiabroncsok megfelelő kiválasztása létfontosságú a jó teljesítmény érdekében a pályán és a biztonságáért.

A gumiabroncsok méretei

Fontos, hogy a motorjához választott új gumiabroncsok megfeleljenek a gyártó által ajánlott méreteknek. A túl nagy vagy túl kicsi méretű kerekek használata erősen ellenjavallt, mivel ez káros hatással lehet a motorok úttartására. Hogy elkerülje a problémákat, válasszon egyszerűen olyan gumiabroncsokat, amelyek ugyanolyan méretűek, mint az eredeti gumiabroncsai (ha ez az első alkalom, hogy kereket cserél).

Ezeket az információkat megtalálja a régi kerekei oldalán. Általában így jelenítik meg: 140/80-18 70 M. Ezek az értékek sorrendben a következőket jelentik:

  • A kerék szélessége milliméterben;
  • A gumiabroncs oldalfalának magassága és szélessége közötti arány;
  • A gumiabroncs átmérője hüvelykben;
  • A terhelési index a sebességindex után (itt 70 M).

Ha a gyakorlati okok miatt olyan gumiabroncsokat szeretne vásárolni, amelyek méretei eltérnek az eredeti gumiabroncsai méreteitől, akkor is ügyeljen arra, hogy ne térjen el túlságosan. Tájékozódjon alaposan előzetesen arról, hogy milyen mértékben lehetséges a méretváltoztatás.

A terep, ahol gyakran vezet

Ahhoz, hogy teljes mértékben élvezhesse a következő motoros kirándulásait, az új kerekeknek feltétlenül alkalmazkodniuk kell ahhoz a tereptípushoz, ahol a leggyakrabban vezet. Ha olyan gumiabroncsokat használ, amelyek nem alkalmasak a kedvenc terepére, azok gyorsan elhasználódnak, és gyakran kell cserélnie őket.

Így, ha sokat vezet száraz terepen, kemény gumiabroncsokat kell választania, hogy gond nélkül tudjon vezetni. Ellenkező esetben, ha a legtöbb időt nedves utakon tölti, akkor lágy gumiabroncsokat kell választania. Ezek lehetővé teszik, hogy jó tapadást érjen el és jól irányíthassa a motorját.

Léteznek továbbá vegyes gumiabroncsok, amelyek nem túl lágyak, de nem is túl kemények, és nagyon jól alkalmazkodnak mindenféle terephez. Ezeket bármilyen szintű jártassággal használhatja.

Végül, vannak olyan motocross gumiabroncsok is, amelyek kifejezetten a sárban való teljesítményre lettek tervezve. Ha gyakran vezet sáros pályákon, akkor ezek a kerekek az Ön számára a legmegfelelőbbek. A MS jelölés (vagy M+S) alapján ismerhetők fel, amely a gumiabroncs oldalán található.

Ha kétségei vannak, ne habozzon tanácsot kérni tapasztalt motorosoktól és versenyzés iránt szenvedélyes emberektől. Szintén felveheti velünk a kapcsolatot, ha többet szeretne megtudni.

Az engedélyezés

A motocross és a trial off-road diszciplínák, amelyeket nem a közlekedésre nyitott utakon gyakorolnak. Azonban, ha bármilyen okból kifolyólag szeretné a kétkerekűjét ezeken az utakon vezetni, akkor FIM engedélyezésű felszereléseket kell választania. Ezt a jelölést gyakran találhatjuk meg egy enduro gumiabroncs oldalán.

Ha nincs FIM engedélyezés, választhat olyan gumiabroncsokat is, amelyeken DOT szám található. Ezeket is elfogadják a közlekedésre nyitott utakon.

Hogyan szerelje fel a motocross/trial gumiabroncsait?

Nincs ok aggodalomra a Maxigumi.hu-nál vásárolt nagy márkájú gumiabroncsok felszerelését illetően. A gumiabroncsok értékesítése mellett, hogy segítsünk Önnek, rendelkezésére bocsátjuk partner szakembereink hálózatát. Több mint 200 garázs áll rendelkezésére az egész magyar területen. Csak válassza ki a legközelebbi szakembert, aki átveszi a rendelését, felszereli a gumiabroncsokat a megfelelő légnyomással és kiegyensúlyozza őket. Ezt a szolgáltatást a legjobb áron kínáljuk.

Mit kell megjegyezni? A motocrosshoz vagy a trialhoz megfelelő gumiabroncsok kiválasztásához fontos, hogy figyelembe vegye bizonyos tényezőket, mint például az eredeti kerekei méreteit és a gyakran járt terep típusát. Az engedélyezés meglétének ellenőrzése is fontos, ha alkalmanként közlekedésre nyitott utakon szeretne vezetni. A Maxigumi.hu-nál választhat a Pirelli gyártó katalógusából. A Pirelli Scorpion Rally STR és a Pirelli Scorpion MX Extra X modellek tökéletes példák. Rendeljen szükség szerint Dunlop gumiabroncsot (például a Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain), Michelin vagy Maxxis gumiabroncsot.

LiveChat
Whatsapp Messenger