Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Gondolkodott már azon, hogy mit jelenthetnek az MFS, FR, FSL, vagy RPB rövidítések a gumi oldalán?
Ezek a vad feliratok felnivédő perem meglétét jelölik. A peremvédő korlátozza a járdaszegély vagy törmelékbecsapódások által okozott karcolásokat.
A fentiek szemléltetéséül hasonlítsa össze ezt a két fotót:
Nem, nem 7 eltérést kell keresni, egyetlen szembetűnő különbség van, mégpedig az, hogy a bal oldali felni szabadon ki van téve az ütődéseknek és törmelékbecsapódásoknak. Ezzel szemben a jobb oldalit magas peremvédő óvja ezektől. A felni helyett a gumi szenvedi el a külső behatások nagy részét.
Nem, a normál gumik nincsenek felszerelve ezzel a techológiával. Ennek az a magyarázata, hogy a normál gumikat rendszerint dísztárcsás lemezfelnire szerelik az autó jobb megjelenése érdekében. A peremvédő profil viszont korlátozza a dísztárcsahasználati lehetőségeket, mert felszerelésük néha lehetetlennek bizonyul.
A felnivédő perem ráadásul, akár gumicsíkkal, akár anélkül, nem nyújt teljes védelmet, csupán a kisebb ütközésekkel és horzsolásokkal szemben hatékonyak.
A kerékpántok megóvásához egyéb figyelemre méltó módszerek is vannak. Ilyen a karima, amit erős ragasztó rögzít a felnire. Ez nem nyújt akkora védelmet, mint a felnivédő borda, vagy gumicsík, de ütődés után kicserélhető. Felnivédő karima több színben kapható, és a keréktárcsát feldobja.