Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Azt már tudjuk, hogy ha a futómintázat magassága nem éri el az 1,6 mm-t, akkor balesetmegelőzés miatt elsőrendű feladat a gumicsere.
Van-e még olyan feltétel, melynek fennállása elegendő ok az abroncs cseréjére? A tény, hogy egy gumit 5 éve gyártottak, automatikusan azt jelenti, hogy le kell cserélni?
Egy gumi élettartama nagymértékben függ a használattól, és az időjárási körülményektől. Ideális körülmények között egy gumi élettartama 5 évnél is hosszabb is lehet, illetve több, mint 60 000 km-t is képes futni. Ehhez a teljesítményhez az alábbiak kombinációja kell:
Igen ám, de esetleges ideális körülmények ellenére a kaucsuk az évek múlásával változik, és repedésekre leszünk figyelmesek a gumi oldalfalán, vagy a mintázatok tövében.
Az abroncsok folyamatosan, nagy igénybevételnek vannak kitéve. Jelentős hőmérsékletingadozásokat kell elviselniük, és a gördülés, a szennyeződés, a fékpor, stb. szünet nélkül károsítják. Mindez hozzájárul a kaucsuk kikezdéséhez annak ellenére, hogy a gumik védőlakkal bevonva kerülnek kereskedelmi forgalomba. A nap mint nap elszenvedett káros hatások legláthatóbb következménye a kaucsuk rugalmasságának csökkenése, és a repedések. Ez utóbbiak megjelenésének késleltetése a gumik előírásszerű használatával lehetséges.
Mindaddig, amíg csupán felületi repedésekről van szó, nem jelentenek azonnali veszélyt biztonságára. Mindazonáltal, ezek a mikrohasadások a kaucsuk nagymértékű elöregedését mutatják. A rugalmasság csökkenése az abroncs minden teljesítménymutatójára kihat. Ekkor pedig már helyénvaló a csere.
Autógumik