Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Eldöntötte végre, hogy befektet egy pár új téli gumiba? Jöhet a tél, és a havas, fagyott utak?
De hol teleljenek a gumik? Valószínűleg egyszerűbb felsorolni, hogy hol nem - sem a gyerekek szobájában (lyukadás veszély), sem a konyhában (zsír, magas hőmérséklet miatt), sem a fürdőszobában (páratartalom) - mint megmondani, hogy mi a megfelelő hely erre.
Rövid összefoglaló következik az ideális tárolás betartandó feltételeiről.
A gumik nem igazán alkalmasak hosszú raktározásra. Általánosan elmondható, hogy negatív hatással lesz az abroncsra nézve az, ha olyan helyen tárolja hónapokon át, ahol nem megfelelőek a körülmények.
Az abroncsokat napfénytől védett helyen (az ózon korrodáló hatással van a kaucsukra), és alacsony hőmérsékleten kell tartani. A helység jól szellőző (de nem huzatos) legyen .
A pince, vagy szerszámos sufni ilyen szempontból jobb, mint a padlás, vagy a garázs, lévén ez utóbbiakban magas hőmérséklet-ingadozás.
Álló pozícióban kell tárolni a gumikat, így elkerülhető a deformálódás, és könnyebb lesz a visszaszerelés. Nem szabad felakasztani, vagy fektetve egymásra halmozni.
Ha fehér feliratos gumikat rak egymás mellé, a feliratok legyenek egymáson annak érdekében, hogy a gumikeverék ne fogja meg a fehér részeket.
Kukazsákba is be lehet csomagolni egyenként a gumikat, ügyelve arra, hogy a lehető legtöbb levegő legyen kiszorítva belőle, ezáltal megvédi a gumit a beáramló portól és párától.
A tömlős gumikat félig le kell ereszteni elrakás előtt.
Felszerelés előtt vizsgálja át alaposan a gumi belsejét, mert a páratartalom megtámadhatja az abroncs fémrétegeit, illetve szennyeződés miatt eltömődhet a szelep.
Fontos tennivaló a leszerelt abroncsok rendszeres forgatása is, különben a gumik megrogynak egy irányba.
Az előző kategóriánál messze üdvözítőbb megoldás a gumikat felnire szerelve tárolni. Igaz, ez feltételezi, hogy van cseretárcsánk. Fontos, hogy ne állva, hanem fektetve legyenek a kerekek. A felniről leszerelt abroncsokkal ellentétben a kerekeket fel lehet akasztani.
Előny: a tárolás során egyáltalán nem deformálódik a gumi.
A kerék rendszeres forgatása ugyanúgy jót tesz az esetleges megsüllyedések ellen.
Behorpadt gumit lehet még használni?
A belaposodás, mint jelenség, mely az abroncsok gondatlan tárolásából fakad, általában eltűnik az üzemi hőmérséklet elérésekor. Mindazonáltal, ha a horpadások forgatás nélküli, hosszabb (több, mint 6 hónapnyi) tárolás eredménye, maradandó kár kockázatát hordozza magában.
Néhány gumi sérülékenyebb:
A fent felsorolt esetek mindegyikénél alapvető az abroncsok megjelölése (BE, mint bal első, stb.) azért, hogy a kerekek áthelyezésének szabályát maradéktalanul be tudja tartani.
Azért, hogy az abroncsokat megóvja korai öregedéstől, alapvetően fontos feladat bak alátámasztással megszabadítani őket a jármű súlyától. Ha ez nem kivitelezhető, emelje a guminyomást 25%-kal, és negyedévente álljon odébb a járművel.
A jármű három havonkénti áthelyezése azért elsőrendű feladat, hogy megelőzze a horpadás jelenségét.
Autógumik