Kereséshez kattintson ide

Leeresztett gumi: javítási kalauz

Néhány feltétel megléte szükséges ahhoz, hogy a megrongálódott kerék javítható legyen:

  • A gumi belső felépítése ép. Lapos futás után, vagy ha a járműt lapos abronccsal tárolja, akkor gyanítható, hogy a szerkezete már sérült.
  • A kár a futófelületen van. A gumi oldalfala érintetlen marad.
  • Az idegen tárgy által okozott lyuk átmérője kisebb, mint 6 mm. Ez kizárja a lepadkázott, kihasadt és felvágott gumik javíthatóságát.

Defekttűrő gumit meg lehet javítani? Igen, azzal a feltétellel, hogy a gumi nem futott leeresztve! A defekttűrő gumik ezért gyakran nem javíthatók.

Javítás külsőleg

A gumik külső javítása gumiszálakkal történik. A módszer egyszerű, a javítás nem kerül sokba és csupán néhány percet vesz igénybe. A gumiszálas javítást az abroncsgyártók azonban azért nem javasolják, mert az abroncs vázszerkezetének vizsgálata elmarad. Ez a módszer ezért ideiglenes javításnak tekinthető.

Javítás menete

  1. Keresse meg, hogy hol fúródott be az idegen tárgy, majd a kézi furdanccsal (T-nyelű "cigányfúró") készítse elő és tisztítsa meg a lyukat.
  2. Fűzze be a szálvezető közepéig a gumiszálat. Ezt megelőzően, ha nem előremártott szálakkal dolgozik, akkor mártsa őket a ragasztóba.
  3. A szálvezetőt a gumiszállal együtt dugja be a lyukba úgy, hogy a szál végéből csak néhány cm lógjon ki.
  4. A szálvezetőt most óvatosan húzza ki úgy, hogy a gumiszál átmenjen a gumi belsejét.
  5. Végül vágja le a gumiszál kilógó végét.
  6. A gumi elkészült! Fújja fel, és ellenőrizze, hogy egyik hónapról a másikra nem veszít 0,1 bar nyomásnál többet, akár egy tökéletes állapotban lévő gumi.

Javítás belsőleg

A gumijavító "gombának" nevezett abroncsjavító eszköz használata a legmegbízhatóbb, egyben a legdrágább módszer, mely ráadásul profi felszerelést igényel. A kereket le kell szedni, majd azon különböző műveleteket végezni: letisztítás, átkefélés, fúrás, a gumijavító gomba vulkanizálása, végül a felesleg levágása.

Az abroncsgyártók által ajánlott ez a javítási módszer.


A fenti két módszer a leggyakoribb javítási mód.