Keresés méret szerint

Autó kerékcsere

Akár defekt, akár az abroncs téli gumira történő cseréjéről legyen szó, hasznos, ha tudja, hogyan kell kereket cserélni. Defekt esetén rengeteg bonyodalmat és időt tud megspórolni az autópálya leállósávjában, ahol ráadásul folyamatosan nagy a balesetveszély.

Ha úttest szélén kényszerül kereket cserélni, ne felejtse el felvenni a jólláthatósági mellényt, bekapcsolni a vészvillogót, és az autó mögött féktávolságon kívül kirakni az elakadásjelző háromszöget.

A kerékcsere során kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Állítsa vízszintes helyre autóját. Soha ne cseréljen kereket lejtőn, mert fennáll a veszélye annak, hogy autója önmagától elgurul.
  2. Kerülje a puha talajborítást is, például a laza földet. Az autó súlya alatt emelője besüllyed a földbe. Ha a kemény útfelület nem megvalósítható, akkor az autó súlyát szétoszlató, kellően kemény és nagy deszkával orvosolhatja a helyzetet.
  3. Húzza be a kéziféket, és tegye sebességbe (automata sebességváltó esetén kapcsolja P "parkolózár" állásba) az autót .
  4. Ha van, vegye le a dísztárcsát.
  5. A lecserélni kívánt kerék csavarjait kezdje el kicsavarni. A csavarokat az óramutató járásával ellentétes irányba csavarja. Nem kell levenni, csak meglazítani.
  6. A csavarok megoldásához használja a csomagtartójában a pótkeréknél megtalálható keresztkulcsot, vagy pipakulcsot.
  7. Állítsa be az emelőt a lecserélendő kerékhez legközelebb eső "emelőrésbe". Nagyon figyeljen arra, hogy az emelő egyenesen álljon, ne ferdén.
  8. Emelje járművét mindaddig, míg a kerék nem érinti a talajt. Ha defektes gumit cserél le, gondoljon arra, hogy a felszerelendő kerék, fel van fújva, ezért nagyobb lesz. A járművet ezért ekkor néhány centiméterrel magasabbra emelje.
  9. Csavarja ki teljesen a csavarokat. Előfordulhat, hogy rozsdásodás miatt a kerék nehezen mozdul. Ebben az esetben üssön egyet a tárcsára, vagy a gumira, ettől a felni kiszabadul.
  10. A levett kereket tegye járműve alá, így az felfogja az autót, ha az emelő megadná magát. Ha autója lezuhan a talajra, sokkal kevesebbe fog kerülni a megrongálódott felni javíttatása, vagy cseréje, mint egy új tengely.
  11. Helyezze fel a pótkereket a tengelyre. Ha stabilan áll, kézzel kezdje el becsavarni a csavarokat. Ne szorítsa meg, csak koppanásig csavarja. Ügyeljen arra, hogy a csavarok tiszták legyenek, ezért ellenőrizze le, nem került-e por, vagy kavics a menetbe.
  12. Húzza meg az anyákat a kerékkulccsal a felnicsavarok megfelelő sorrendjét betartva. Felesleges őrült erősen megszorítani a csavarokat az autó egyensúlytalanságát elkerülendő.
  13. Az emelővel lassan engedje le a járművet. Ha leért a talajra, húzza ki az emelőt, és rakja el.
  14. Húzza meg a csavarokat a pipa-, vagy a keresztkulccsal. Nem szükséges lábbal ránehezedni a keresztkulcsra a meghúzáshoz. Karizma puszta erejével elegendő megszorítani. Ha túl erősen húzza meg a csavarokat, a felni és a tengely sérülését kockáztatja. Amikor pedig legközelebb kereket cserél, nehezen fogja lecsavarni.
  15. Ha van, pattintsa vissza a dísztárcsát.
  16. A lecserélt kereket, valamint az emelőt és a kereszt-, vagy pipakulcsot rakja a csomagtartóba.

A kerékcsere megvan, ismét útra kelhet!

Ha defekt miatt cserélte le a kereket, tudnia kell, hogy a pótkerék nem hosszútávú használatra lett tervezve. Ezért a gumi javíttatásáról, vagy cseréjéről mihamarabb gondoskodjék.


LiveChat
Whatsapp Messenger