Kereséshez kattintson ide

Az abroncs maximális nyomása

A gumi maximális nyomása annak a legmagasabb nyomásnak felel meg, melyet az abroncs hideg állapotban elvisel. A maximális nyomást csakis akkor alkalmazza, ha a jármű kézikönyve ezt írja elő.

A megbízható méréshez hideg állapotban kell lennie az abroncsnak. Ez azt jelenti, hogy a gumit nem érte napfény, sem magas hőmérséklet, és hogy az autó állt.

A "melegen" mért nyomás 0,3 bar értékkel magasabb a hideg abroncséhoz képest.

Ebból adódik, hogy ha a gumi hidegen előírt nyomása megegyezik a maximális nyomással, akkor a határküszöböt túllépi.

Ilyenkor esetleg megkísérelné, hogy visszavesz a "melegen" mért nyomásból, de ne tegye, mert a maximális hideg nyomásra esne vissza az érték.

Tudnia kell azt is, hogy egy gumi maximális nyomása adott terhelési index esetében eltérő lehet. Meglehet például, hogy egy normál terhelési indexű gumi 2,4 bar nyomást visel el, ugyanakkor gyakori, hogy ugyanez az abroncs egészen 3 bar nyomásig képes alkalmazkodni.

Ezek az értékek a sofőr kézikönyvben és a sofőr felőli B oszlopon, belül találhatók meg.

A gumi által elviselt maximális nyomás az abroncs oldalára, kis betűkkel van felírva kPa, vagy psi mértékegységben (100 kPa = 1 bar és 14.50 psi = 1 bar).