Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Néhány szakmabeli újságcikk, vagy internetes fórum elolvasása után szinte az az érzésünk támad, hogy sokkal bevettebb gyakorlat az abroncsok nitrogénnel való feltöltése, mint oxigénnel. Nos, tény, hogy a gumigázas feltöltés ma már általánosan elterjedt a kereskedelmi és katonai repülőgépek, versenypályák és nagy munkaerőgép abroncsok területén.
Van-e értelme mindenkinek nitrogénre váltani? Nem biztos.
Az általunk belélegzett levegő 78%-ban nitrogénből, 21%-ban oxigénből, és 1%-ban egyéb összetevőkből áll. A nitrogén tehát nagy mennyiségben jelen van abban a levegőben, melyet gumink feltöltésére használunk. Ha hozzáadjuk, hogy gumigázzal legfeljebb 99%-os nitrogéntöltöttségi arány érhető el, a különbség elhanyagolhatónak tűnik.
Mint minden gáz, a nitrogén is alá van vetve a tágulási törvényeknek a hőmérséklet-emelkedés, ill. a lehűlés miatti sűrűségnövekedés során. Bizonyított tény továbbá, hogy minden 8°C emelkedés a guminyomás 0,1 bar növekedését eredményezi, és fordítva.
Nitrogénes feltöltés előtt soha ne használjon vákuumszivattyút az abroncsok előkészítésére, mert visszafordíthatatlan károkat okoz annak belső szerkezetében, márpedig a megfelelő működéshez ez elengedhetetlen.
Autógumik