Kereséshez kattintson ide

Guminyomás versenyen

A lent található táblázat a versenyzéshez megfelelő nyomásokat tartalmazza, és semmilyen esetben nem alkalmazhatók közúti közlekedésben. A versenypálya elhagyásával egyidejűleg tehát kötelező visszaállítani az eredeti guminyomást.

A jelölt nyomásértékek tájékoztató jellegűek. Egy gyakorlott pilóta szabadon módosíthatja őket egyéni preferenciái szerint és az adott műszaki határokon belül. A nagyobb pontosság érdekében 0,15 bar értéksávban kell igazítani a nyomást.

A DOT tanúsított gumik esetleges szabálytalan kopását megelőzendő, a nyomást nem szabad túl alacsonyra állítani. Alulfújás miatt a gumivállakon körbefutó, sávos kopás jelentkezik. Megfelelő nyomással ez a veszély minimálisra csökkenthető.

A gumikopás egyenletességét minden bizonnyal a vezetési magatartás befolyásolja leginkább.

JárműtípusTengelyGuminyomás
Első kerék hajtásúElső2,4 / 3,15 bar
Hátsó2,1 / 2,8 bar
Orrmotoros/Hátsó kerék hajtásúElső2,4 / 3,15 bar
Hátsó2,1 / 2,8 bar
Farmotoros/Hátsó kerék hajtásúElső2,4 / 3,15 bar
Hátsó2,4 / 2,8 bar

Hogyan lehet csökkenteni, vagy növelni az alul-, és túlkormányzottságot?

A lenti táblázat a versenypályás vezetéshez megfelelő guminyomás és geometria beállításokat tartalmazza, és semmilyen esetben nem alkalmazhatók közúti közlekedésben. A versenypálya elhagyásával egyidejűleg tehát kötelező visszaállítani az eredeti beállításokat.

Beállítás Alulkormányzás csökkentése Túlkormányzás csökkentése
Első guminyomás Alacsonyabb Magasabb
Hátsó guminyomás Magasabb Alacsonyabb
Első gumiszélesség Szélesebb Keskenyebb
Hátsó gumiszélesség Keskenyebb Szélesebb
Kerékdőlés elöl Pozitívabb Negatívabb
Kerékdőlés hátul Negatívabb Pozitívabb
Kerékpárhuzam elöl Nyitottabb Zártabb
Kerékpárhuzam hátul Zártabb Nyitottabb
Csapterpesztés elöl Pozitívabb Negatívabb
Felfüggesztés elöl Lágyítás Keményítés
Felfüggesztés hátul Keményítés Lágyítás
Stabilizátorrúd elöl Lágyabb (vékonyabb) Keményebb
Stabilizátorrúd hátul Keményebb (vastagabb) Lágyabb
Súlypont változtatás Több súly előre Több súly hátra

Vezetés esőben

Az abroncsok nyomását 0,4-0,7 bar értékkel tanácsos megemelni esőmentes időjáráshoz képest, ez nagymértékben leszorítja az aquaplaning esélyét.

Emlékeztető: aquaplaning akkor keletkezik, amikor vízréteg képződik a gumi és az úttest között. Ez a vízréteg megszüntetheti a gumi és az út közti érintkezést, és a jármű kormányozhatatlanná válhat.

A nyomás növelése kikerekíti a gumi oldalát, ezáltal mérsékelve a deflexió mértékét.

Az érintkezési felület az úttal ennek következtében lecsökken, kisebb lesz. Az abroncs futójának csatornái nyitva maradnak, így biztosítják a megfelelő vízelvezetést.