Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
A lent található táblázat a versenyzéshez megfelelő nyomásokat tartalmazza, és semmilyen esetben nem alkalmazhatók közúti közlekedésben. A versenypálya elhagyásával egyidejűleg tehát kötelező visszaállítani az eredeti guminyomást.
A jelölt nyomásértékek tájékoztató jellegűek. Egy gyakorlott pilóta szabadon módosíthatja őket egyéni preferenciái szerint és az adott műszaki határokon belül. A nagyobb pontosság érdekében 0,15 bar értéksávban kell igazítani a nyomást.
A DOT tanúsított gumik esetleges szabálytalan kopását megelőzendő, a nyomást nem szabad túl alacsonyra állítani. Alulfújás miatt a gumivállakon körbefutó, sávos kopás jelentkezik. Megfelelő nyomással ez a veszély minimálisra csökkenthető.
A gumikopás egyenletességét minden bizonnyal a vezetési magatartás befolyásolja leginkább.
Járműtípus | Tengely | Guminyomás |
---|---|---|
Első kerék hajtású | Első | 2,4 / 3,15 bar |
Hátsó | 2,1 / 2,8 bar | |
Orrmotoros/Hátsó kerék hajtású | Első | 2,4 / 3,15 bar |
Hátsó | 2,1 / 2,8 bar | |
Farmotoros/Hátsó kerék hajtású | Első | 2,4 / 3,15 bar |
Hátsó | 2,4 / 2,8 bar |
A lenti táblázat a versenypályás vezetéshez megfelelő guminyomás és geometria beállításokat tartalmazza, és semmilyen esetben nem alkalmazhatók közúti közlekedésben. A versenypálya elhagyásával egyidejűleg tehát kötelező visszaállítani az eredeti beállításokat.
Beállítás | Alulkormányzás csökkentése | Túlkormányzás csökkentése |
---|---|---|
Első guminyomás | Alacsonyabb | Magasabb |
Hátsó guminyomás | Magasabb | Alacsonyabb |
Első gumiszélesség | Szélesebb | Keskenyebb |
Hátsó gumiszélesség | Keskenyebb | Szélesebb |
Kerékdőlés elöl | Pozitívabb | Negatívabb |
Kerékdőlés hátul | Negatívabb | Pozitívabb |
Kerékpárhuzam elöl | Nyitottabb | Zártabb |
Kerékpárhuzam hátul | Zártabb | Nyitottabb |
Csapterpesztés elöl | Pozitívabb | Negatívabb |
Felfüggesztés elöl | Lágyítás | Keményítés |
Felfüggesztés hátul | Keményítés | Lágyítás |
Stabilizátorrúd elöl | Lágyabb (vékonyabb) | Keményebb |
Stabilizátorrúd hátul | Keményebb (vastagabb) | Lágyabb |
Súlypont változtatás | Több súly előre | Több súly hátra |
Az abroncsok nyomását 0,4-0,7 bar értékkel tanácsos megemelni esőmentes időjáráshoz képest, ez nagymértékben leszorítja az aquaplaning esélyét.
Emlékeztető: aquaplaning akkor keletkezik, amikor vízréteg képződik a gumi és az úttest között. Ez a vízréteg megszüntetheti a gumi és az út közti érintkezést, és a jármű kormányozhatatlanná válhat.
A nyomás növelése kikerekíti a gumi oldalát, ezáltal mérsékelve a deflexió mértékét.
Az érintkezési felület az úttal ennek következtében lecsökken, kisebb lesz. Az abroncs futójának csatornái nyitva maradnak, így biztosítják a megfelelő vízelvezetést.
Autógumik