Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Természetes jelenség, hogy az abroncs légzáró rétegén át az oxigénmolekulák átszivárognak. Ez havonta 0,1 bar nyomáscsökkenéssel jár. Ezért kell rendszeresen ellenőrizni az abroncsnyomást.
Ha a nyomásvesztés havonta magasabb, mint 0,1 bar mértékű, akkor gumija abnormális nyomásvesztést szenved el.
Az abnormális nyomásvesztés oka gyakran a szelep. A szelep a gumi légmentes tömítését biztosítja azáltal, hogy a levegőt visszatartja az abroncsban. Igen ám, de idővel a szelepek is elöregednek a különböző gumi hőciklusok miatt, mígnem végül már nem képesek megfelelően biztosítani a légmentességet.
A gumigyártók és a minőségi munkát végző gumis műhelyek ezért javasolják a szelepek cseréjét az abroncsok leváltásakor.
Függetlenül attól, hogy guminyomás ellenőrző rendszere (TPMS, Tire Pressure Monitoring System) közvetlen, vagy közvetett, a szelepet gumiszerelő műhelye gyorsan, minimális költségen cseréli ki, ezért nyugodtan kérje a szolgáltatást.
A közvetlen nyomásérzékelő rendszerek a járművezetőt valós időben figyelmeztetik a nyomásvesztésről a műszerfalon. Minden olyan autón kötelező felszerelés ez Európában, melyet 2012. november 1-je után kezdtek gyártani.
A rendelet azért lett bevezetve, mert a helyes légnyomás a gumikban alapvető tényező az ön biztonsága és gépjárműve teljesítménye szempontjából. A témáról még többet erre a linkre kattintva tudhat meg az abroncs érintkezési felületéről, és a guminyomásról szóló írásainkból.
Autógumik