A felújított és újragyártott gumiabroncsok második életet adnak a használt gumiabroncsoknak, és egy olyan eljárás eredményei, amely ötvözi a technológiai innovációt és a környezetvédelmet.
A felújítás elsősorban a teherautó-piacra irányul (85%). A személygépkocsik esetében csak az eladások 12%-át teszi ki.
Mi az a felújított gumiabroncs?
Egyszerűen fogalmazva, a felújított gumiabroncs egy használt gumiabroncs, amelyet egy felújítási folyamat révén újítottak fel. Ez a módszer az elhasználódott futófelület cseréjét jelenti egy újra, miközben a gumiabroncs belső szerkezetét, az úgynevezett karkaszt megtartják. Tehát nem egy teljesen új gumiabroncsról van szó, hanem egy olyan gumiabroncsról, amely átalakításon esett át, hogy meghosszabbítsa élettartamát, egy olyan felújítás, amely ötvözi a gazdaságosságot és a környezetvédelmet.
Mi az a felújítás?
Most, hogy tudja, mi az a felújított gumiabroncs, talán kíváncsi, mi is az a felújítás? Ez a meglehetősen technikai folyamat több lépésből áll.
Először is, a gumiabroncs karkaszát alaposan megvizsgálják, hogy észleljék az esetleges hibákat vagy sérüléseket. Csak azok a gumiabroncsok kerülnek kiválasztásra a felújításhoz, amelyek belső szerkezete még mindig szilárd.
Ezután az elhasználódott futófelületet eltávolítják, és a felületet előkészítik egy új gumiréteg fogadására.
Fontos megjegyezni, hogy nem minden gumiabroncs alkalmas a felújításra. A kiválasztási kritériumok pontosak, és a végtermék biztonságát és minőségét hivatottak biztosítani. Íme néhány ezek közül a kritériumok közül:
- A karkasznak jó állapotban kell lennie, deformációk vagy belső sérülések nélkül, amelyek veszélyeztethetik a szerkezetet.
- A gumiabroncs nem lépte túl maximális élettartamát. Az előrehaladott kor gyengítheti a gumiabroncsot, és alkalmatlanná teheti a felújításra.
- A jelentős javításokon átesett vagy rosszul karbantartott gumiabroncsok szintén elutasíthatók.
Legkeresettebb méretek
Hogyan újítanak fel egy gumiabroncsot?
A gumiabroncs felújításának folyamata egy valódi ipari eljárás, amely pontosságot és szakértelmet igényel. Hogy jobban megértsük, miből áll, nézzük meg közelebbről a felújítás fő lépéseit:
- Kezdeti ellenőrzés: Először is, minden felújításra szánt gumiabroncsot megvizsgálnak, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy alkalmas a felújításra. Ez magában foglalja a belső szerkezet ellenőrzését, a karkasz esetleges sérüléseit (például sérvek vagy vágások), és a barázdák mélységét. Fejlett ellenőrzési módszerek, mint például a lézerszkennelés vagy a röntgen, használhatók a rejtett hibák észlelésére.
- Kefélés: Miután a gumiabroncsot alkalmasnak ítélték a felújításra, az elhasználódott futófelületet keféléssel eltávolítják. Ez a lépés előkészíti a felületet az új futófelület optimális tapadásához.
- Öltöztetés: Az új futófelületet a gumiabroncs karkaszára helyezik. Ezt hidegen előre formázott szalagokkal vagy melegen új gumiréteg alkalmazásával lehet elvégezni, amelyet ezután formáznak és vulkanizálnak.
- Vulkanizálás: Ez az a pillanat, amikor a gumiabroncs elnyeri végső formáját. Ebben a lépésben egy vulkanizáló présbe helyezik, ahol a hő és a nyomás hatására az új futófelület rögzül a gumiabroncs karkaszához.
- Végső ellenőrzés: A vulkanizálás után minden gumiabroncsot alapos ellenőrzésnek vetnek alá, hogy megbizonyosodjanak az új futófelület megfelelő tapadásáról, a hibák hiányáról és a minőségi és biztonsági előírásoknak való megfelelésről.
A felújítás technikai folyamata összetett, és tapasztalt szakembereknek kell elvégezniük, akik megfelelő eszközökkel és gépekkel rendelkeznek. Ennek a folyamatnak a betartása biztosítja, hogy a felújított gumiabroncs biztonságos és készen áll az útra.
Hogyan lehet tudni, hogy egy gumiabroncs felújított?
A felújított gumiabroncsokat általában egy szimbólummal vagy egy speciális kóddal jelölik, amely jelzi, hogy újrahasznosították őket. Európában például gyakran látni fogja a "retread" vagy "R" jelölést, amely megerősíti, hogy a gumiabroncs hivatalosan felújított.
Ezek a jelölések országonként és gyártónként változhatnak. Fontos megjegyezni, hogy a felújított gumiabroncsoknak meg kell felelniük a hatóságok által meghatározott biztonsági előírásoknak, hogy biztosítsák megbízhatóságukat az úton.
Profilok listája




További információk
További információk


További információk
További információk


További információk
További információk


További információk
További információk


További információk
További információk


A Rider Mud Extreme MT/R terepjáró gumiabroncsot úgy tervezték, hogy kényelmes és biztonságos vezetést biztosítson, függetlenül a különböző expedíciók során találkozott terep nehézségétől....
További információk
A Rider Mud Extreme MT/R terepjáró gumiabroncsot úgy tervezték, hogy kényelmes és biztonságos vezetést biztosítson, függetlenül a különböző expedíciók során találkozott terep nehézségétől....
További információk




További információk
További információk


Miért érdemes felújított gumiabroncsokat vásárolni?
A felújított gumiabroncsok mellett szóló fő érv kétségtelenül az általuk lehetővé tett megtakarítás. Ha összehasonlítjuk a költségeket az új gumiabroncsokkal, a számítás gyorsan elvégezhető: a felújítás akár 40%-os megtakarítást is lehetővé tesz az új gumiabroncsok árához képest. És mindezt anélkül, hogy a minőséget feláldoznánk, mivel a felújítási folyamat új életet ad a gumiabroncsnak a hatályos előírások betartásával.
A megtakarítás mellett a felújított gumiabroncsok ökológiai szempontja is figyelmet érdemel. Egy új gumiabroncs gyártása nagy mennyiségű természeti erőforrást igényel, különösen olajat és energiát. A felújítás ezzel szemben jelentősen csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, miközben csökkenti a gumiabroncsok leselejtezésével kapcsolatos hulladékot. Különböző tanulmányok és statisztikák szerint a felújítás több ezer liter olajat és több tonna gumit takarít meg gumiabroncsonként. Felújított gumiabroncsok választásával tehát közvetlenül hozzájárul a környezet védelméhez.
Engedélyezettek a felújított gumiabroncsok?
Igen, a felújított gumiabroncsok engedélyezettek, kétségtelenül. Számos országban a felújított gumiabroncsokat nemcsak engedélyezik, hanem gazdasági és ökológiai előnyeik miatt ösztönzik is. Szigorú szabályozásoknak vannak alávetve, amelyek biztosítják biztonságukat és teljesítményüket.
Európában a felújított gumiabroncsoknak meg kell felelniük ugyanazoknak a szabályozási irányelveknek, mint az új gumiabroncsok. Szigorú kritériumok szerint tesztelik őket, és viselniük kell az "E" jelölést, amely jelzi, hogy megfelelnek az európai szabványoknak.
A felújított gumiabroncsok kevésbé tartósak, mint az új gumiabroncsok?
A felújított gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy hasonló teljesítményt nyújtsanak, mint az új gumiabroncsok, feltéve, hogy megfelelően karbantartják őket, és megbízható gyártóktól származnak.
Az Insa Turbo és a Blackstar két neves márka a felújítás terén.
Mi az a remanufacturált gumiabroncs?
A remanufacturált gumiabroncsok világa újabb dimenziót kínál a fenntarthatóság és a gazdaságosság terén a gumiabroncs-iparban. Bár gyakran felújított gumiabroncsokkal cserélhetően használják, a remanufacturált gumiabroncsok saját folyamatot követnek, amely megérdemli a megkülönböztetést.
A remanufacturált gumiabroncs, akárcsak a felújított gumiabroncs, egy használt gumiabroncs szerkezetének újrahasznosításából származik. A fő különbség a remanufacturálás mértékében rejlik, amely általában túlmutat a hagyományos felújításon. Valójában a futófelület cseréje mellett a remanufacturálás magában foglalhatja a gumiabroncs más részeinek, például az oldalfalak vagy a belső rész felújítását is.
A remanufacturálás folyamata hasonló a felújításhoz a fő vonalakban, de lehet teljesebb és kifinomultabb, a gumiabroncs állapotától és a gyártó specifikációitól függően. Egy alapos karkaszvizsgálattal kezdődik, és magában foglalhatja a sérült területek alaposabb javítását. Akárcsak a felújításnál, a technikusok szakértelme és a csúcstechnológiás berendezések használata biztosítja a végső gumiabroncs minőségét és megbízhatóságát.
Mennyi az élettartama egy felújított vagy remanufacturált gumiabroncsnak?
Az élettartam változhat a felújítás minőségétől, a használattól és a gumiabroncs karbantartásától függően. Átlagosan hasonló lehet az új gumiabroncsok élettartamához, megfelelő karbantartási gyakorlatokkal.