Kereséshez kattintson ide

Hogyan cserélhetem ki saját magam a motorom vagy quadom gumiját?

A megfelelő eszközök birtokában pénztárcabarát megoldás, ha saját maga végzi el a gumicserét. Ez a módszer motor, vagy quad gumik cseréjéhez vethető be, autóguminál egyáltalán nem javasolt, mert a gumiabroncs, vagy a felni épségét kockáztatja a művelettel.

Szükséges eszközök

Ha saját magunk cseréljünk motorgumit, fontos, hogy rendelkezésünkre álljanak a megfelelő eszközök:

  • szeleptű kiszedő: a tű a szelep közepén található, fém alkatrész.
  • abroncsterpesztő: ez segít a gumi felniről történő leválasztásához.
  • 3 felnivédő műanyag
  • 3 szerelővas
  • szerelőpaszta, vagy szappan
  • centírozó állvány

Gumi leszedése

Az első lépés a gumi gyors leeresztése. Ehhez elegendő a szeleptűcsavaró segítségével kiszedni a szelepet.

Ezután helyezze fel a kereket az abroncsfeszítőre, és kezdje meg a gumi leszedését a kerékpánt két felén. Ha nincsen abroncsfeszítője, akkor megfelelően széles fogófelületű harmadik kéz, vagy hidraulikus fogó is megteszi.

Ha a gumi pereme elvált a felnitől, vékonyan síkosítsa be a széleket szerelőpasztával, vagy szappannal. Így könnyebb lesz a lefejtés.

A gumi leemeléséhez a 3 szerelővasat használja, és a művelet alatt a felnit a 3 peremvédő műanyaggal védje. Pattintsa rá a peremvédőt a pántszarvra, és a szerelővassal emelgetve apró fogásokkal addig feszegesse a gumit, amíg annak ezen oldala teljesen le nem kerül a felniről.

Ugyanígy járjon el a másik oldalon, de ott a felni belsejétől kezdve dolgozzék.

Gumi visszarakása

Síkosítsa be újra a felnit, és az abroncsot. Az egyik oldal 3/4 része könnyen visszarakható, majd feszítővassal rásegítve a maradék 1/4 perem is.

A kerékpánt másik oldalához használjon több szerelővasat, közben a kereket saját térdére nehezedve szorítsa le, vagy erre kérjen meg valakit.

Ha a gumi a helyén van, szerelje össze a szelepet a szeleptűcsavaróval.

Az utolsó lépés a gyors felfújás, ami a gumit a helyére illeszti a felnin. Addig töltse a gumit, míg két nagy csattanást nem hall: ez azt jelenti, hogy a gumi megfelelően tapad a tárcsára.

Ezután már csak a megfelelő légnyomásra kell feltölteni az abroncsot, illetve kicentírozni, ha szükséges.