Kereséshez kattintson ide

Alufelni csere

A kerékpánton olvasható adatok magyarázatát a lenti rajzon látja:

Sematikus ábra

1. Pántszélesség hüvelykben.
2. Pántátmérő hüvelykben.
3. Osztókör: a csavarfuratok által alkotott kör átmérője mm-ben.
4. ET szám, más szóval besajtolási mélység, vagy középsík eltolás: a felni kerékagyra való felfekvési síkja és a felni oldalnézeti középsíkja közti eltérés.
5. Középfurat: a felni középső furatának átmérője. A kerékagy erre illeszkedik rá.

Ha ismeri az osztókört, a középfurat átmérőjét, a furatszámot, és az ET számot, már indíthatja is a méret szerinti keresőt.

Ha nincsen birtokában ezeknek az adatoknak, nem jelent problémát, mert adatbázisunkban minden autóhoz megtalálja azt a jellemzőt. Válassza ki járművét itt. Honlapunk megadja önnek az összes, gyártói jóváhagyással ellátott, megfelelő keréktárcsát mind az első, mind a hátsó tengelyre.

A keresés végén tudni fogja, pontosan mekkora méretű tárcsák felelnek meg az ön járművére. Ezután használja egyszerűen a méret szerinti keresőt a lenti szabályok betartásával.

Betartandó szabályok

Választhat járműve eredeti keréktárcsáitól eltérű méretűeket. Néhány szabályt azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni:

  • Azonos furatszám: felnijét csavarok tartják a helyén. A csavarok felszereléséhez szükséges furatok elhelyezkedésének szigorúan meg kell egyezni a tengelyén lévők helyével. Az elhelyezkedést a furatszám adja meg, illetve a furatok által alkotott kör átmérője (osztókör).
  • Azonos, vagy nagyobb középfurat: a középfurat a felni középső furatának átmérője, amelybe a kerékagy illeszkedik. A középfurat átmérőjének ezért azonosnak, vagy nagyobb átmérőjűnek kell lennie, mint a kerékagy átmérője, ellenkező esetben a kerékpántot nem tudja rögzíteni. Előfordul, hogy ha a gyártó által előírtnál nagyobb a középfurat, akkor vezetés közben zavaróan rángat a kormány. A probléma kiköszöböléséhez a felniket központosító gyűrűvel együtt szállítjuk, melyek mintegy "betömik" a kerékagy és a középfurat közti távolságot.
  • Megfelelő ET szám: a középsík eltolás azért fontos, mert a keréktárcsa tengelyhez viszonyított állását határozza meg. Ha az ET szám túl magas, a keréktárcsa súrolhatja a futómű egyes elemeit és a fékrendszert. Ha túl alacsony, hozzáérhet a sárvédőívhez. Az ideális ET szám járműfüggő.