Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Mielőtt még nem késő!
3 lényeges oka van, ha az autó gumiabroncsait cserélni kell:
Az első ok törvényes:
Amint a gumiabroncsok mérete eléri az 1,6 mm-t és eléri akopásőrt, a törvény szerint már nem lehet közlekedni a gumiabronccsal.
Megbüntethetik és a jármű nem haladhat tovább.
A második ok a biztonsági ok:
Minél kopottabbak a gumik, annál hosszabb a fékút nedves útburkolaton, és nagyobb az esélye arra, hogy az aquaplaning jelenség bekövetkezik.
Nagyon fontos tehát, hogy kicserélje az abroncsokat, mielőtt elérik ezt a határt.
A harmadik ok műszaki:
Defekt esetén feltétlenül szakembernek kell megvizsgálnia a gumik állapotát és a defekt helyét.
Ha a defekt az oldalgumin történt, vagy ha márványos nyomok vannak az abroncson, akkor a gumiabroncs nem javítható és ki kell cserélni.
A jó állapotban lévő gumiabroncsok a biztonság záloga, és kevesebbe kerül, mint egy baleset előidézése.
Ne feledje: a gumiabroncs az egyetlen érintkezési pontja az útfelszínnel!
Az abroncsnyomást legalább kéthavonta egyszer feltétlenül ellenőrizni kell, több okból:
A gumik természetesen veszítenek egy keveset a légnyomásból.
A tubeless (tömlő nélküli) abroncsok, ha majdnem légmentesen zárnak is, vannak gyengébb területei (szelepek, az abroncs és a felni közötti perem-orr).
Az is lehet, hogy a vezetési stílusa (ismételt járdaszegélyekre parkolás...) fokozza ezt a természetes nyomásvesztést.
A gumiabroncsok lassú defektet is kaphatnak.
Éles tárgyra hajtott, a szelep a tervezettnél hamarabb tönkrement, elvesztek a szelepsapkák, egy szög vagy csavar beékelődött a futófelületbe.
Megannyi esemény, amelyek a legnagyobb figyelmet igénylik.
A hőmérsékletváltozások következtében a levegőmolekulák mérete változik.
Így télen az abroncsok több levegőt igényelnek, mert a hőmérséklet hidegebb, mint nyáron, amikor a levegőmolekulák kitágulnak.
Azt javasoljuk, hogy rendszeresen mérje az abroncsnyomást, benzinkúton vagy szervizben, hogy a lehető legkorábban észlelhesse az esetleges problémát, és attól függően állítsa be a nyomást.
Több tényező közrejátszik a gumik kopásában:
Mindezek a tényezők összeadódva befolyásolják, hogy gyorsabban vagy kevésbé gyorsan kopnak a gumik. Ez a kopás idővel nyilván erősödik.
Sok autós felteszi magának a kérdést: "de mennyibe kerülnek a gumik?"
Akár nyári, téli vagy négyévszakos abroncsai vannak, nagyon bonyolult válaszolni több információ nélkül.
A gumiabroncsok ára ugyanis több tényezőtől függően változik:
Röviden, egy gumiabroncs néhány eurótól több száz euróba kerülhet.
A legjobb, ha a gumikat a mi weboldalunkon vásárolja meg, hogy biztosan jó tanácsot kapjon, és ne vesztegessen sok időt az ezekre a kérdésekre adott válaszokkal.
A hóláncok szerepe (még mielőtt kötelező lett), hogy biztonságot garantáljon még a legszélsőségesebb havas és jeges körülmények között is.
A hóláncok segítségével az autó megőrzi az irányíthatóságát minden körülmények között.
A téli hegyvidéki vezetésnek nem szabad stresszes állapottá válnia.
Feltétlenül fontos és nélkülözhetetlen tehát indulás előtt a hólánc beszerzése.
A törvény nagyon egyértelmű: a felszerelés nem kötelező, hacsak jelzés nem követeli meg.
A láncot a csomagtartóban kell tartani, mert egyes területeken a hólánc kötelező.
Ön most vásárolt egy autót és szeretné megváltoztatni az abroncsok vagy a felni méretét.
Lehetséges, bizonyos feltételek mellett. Így kell tennie:
Bármi is legyen az elsődleges motivációja (új külsőt szeretne adni az autónak, téli garnitúrát keres, vagy takarékoskodni akar), a MaxiGumi segítségére lesz és megtalálja a jóváhagyott megoldásokat.
Vigyázzon, hogy mindig jól kezdje - ne az autó mostani garnitúráját vegye alapul, hanem az autó gyártója által jóváhagyott abroncsméreteket. Gondoljon arra is, hogy az eredeti gumik sebesség és terhelési indexét figyelembe kell venni.
Az autójára eredetileg felszerelt abroncsgarnitúra a gyári szerelvény, amelyet az autó gyártója választott a jármű tervezésénél, fejlesztésénél és engedélyeztetésénél.
Minden más garnitúra nem eredeti, de lehet, hogy engedélyezett.
Ez azt jelenti, hogy a méret felszerelhető az autóra anélkül, hogy veszélyt vagy kockázatot jelentene a vezetőre és az utasokra.
Az eredeti garnitúra (vagy gyári felszerelés) az az abroncsméret, márka és modell, amellyel az új autót felszerelték.
Nem kötelező megtartani az eredeti garnitúrát.
A következő jelölések alapján megtudhatja, hogy az abroncsot milyen autóra fejlesztik vagy fejlesztették ki (a jelölés részletesen az oldalgumin és a termékleírásokban található):
Amikor gumit cserél, győződjön meg róla, hogy ugyanazt az abroncsot ugyanarra a tengelyre teszi, hogy elkerülje a rezgést vagy az instabil menetviselkedést.
A sportos és nagyteljesítményű autóknál azt javasoljuk, hogy az első tengelyen hagyják meg a speciális jelölésű eredeti abroncsokat.
A jó állapotban lévő szelep a garancia arra, hogy az abroncsok megtartják a kellő nyomást.
Idővel és a megtett kilométerekkel és a gumiszelep tönkremegy.
Nagyon fontos, hogy az gumicsere alkalmával cserélje ki a szelepeket.
A fémszelepek több év futást bírnak.
Gumicsere alkalmával a szerelőnek azonban azért mindig ellenőriznie kell a szelep légzárását.
Az abroncsok méretét gumiabroncs oldalgumiján jelölik.
Számos hasznos információt megtalálhat a megfelelő gumicseréhez:
Például: 225/45R17 94W ezt jelenti: