GYIK : Tudjon meg többet autójáról és a technikájáról

Milyen gyakran kell az autóm gumiját cserélnem?

Mielőtt még nem késő!

3 lényeges oka van, ha az autó gumiabroncsait cserélni kell:

Az első ok törvényes:
Amint a gumiabroncsok mérete eléri az 1,6 mm-t és eléri akopásőrt, a törvény szerint már nem lehet közlekedni a gumiabronccsal.
Megbüntethetik és a jármű nem haladhat tovább.

A második ok a biztonsági ok:
Minél kopottabbak a gumik, annál hosszabb a fékút nedves útburkolaton, és nagyobb az esélye arra, hogy az aquaplaning jelenség bekövetkezik.
Nagyon fontos tehát, hogy kicserélje az abroncsokat, mielőtt elérik ezt a határt.

A harmadik ok műszaki:
Defekt esetén feltétlenül szakembernek kell megvizsgálnia a gumik állapotát és a defekt helyét.
Ha a defekt az oldalgumin történt, vagy ha márványos nyomok vannak az abroncson, akkor a gumiabroncs nem javítható és ki kell cserélni.

A jó állapotban lévő gumiabroncsok a biztonság záloga, és kevesebbe kerül, mint egy baleset előidézése.

Ne feledje: a gumiabroncs az egyetlen érintkezési pontja az útfelszínnel!

Milyen gyakran kell az abroncsnyomást ellenőriznem?

Az abroncsnyomást legalább kéthavonta egyszer feltétlenül ellenőrizni kell, több okból:

A gumik természetesen veszítenek egy keveset a légnyomásból.
A tubeless (tömlő nélküli) abroncsok, ha majdnem légmentesen zárnak is, vannak gyengébb területei (szelepek, az abroncs és a felni közötti perem-orr).
Az is lehet, hogy a vezetési stílusa (ismételt járdaszegélyekre parkolás...) fokozza ezt a természetes nyomásvesztést.

A gumiabroncsok lassú defektet is kaphatnak.
Éles tárgyra hajtott, a szelep a tervezettnél hamarabb tönkrement, elvesztek a szelepsapkák, egy szög vagy csavar beékelődött a futófelületbe.
Megannyi esemény, amelyek a legnagyobb figyelmet igénylik.

A hőmérsékletváltozások következtében a levegőmolekulák mérete változik.
Így télen az abroncsok több levegőt igényelnek, mert a hőmérséklet hidegebb, mint nyáron, amikor a levegőmolekulák kitágulnak.

Azt javasoljuk, hogy rendszeresen mérje az abroncsnyomást, benzinkúton vagy szervizben, hogy a lehető legkorábban észlelhesse az esetleges problémát, és attól függően állítsa be a nyomást.

Miért kopnak ilyen gyorsan a gumik?

Több tényező közrejátszik a gumik kopásában:

  • A szállított súly: minél nagyobb a szállított terhelés (a jármű önsúly + a rakomány), annál nagyobb súlyt kell hordozniuk és elnyelniük az abroncsoknak.
  • A közlekedési útvonal típusa: a városi és hegyvidéki vezetés jobban igénybe veszi a gumikat (gyorsítások, irányváltások, fékezés), mint az egyenletes sebesség az egyenes nyomvonalú autópályákon.
  • A vezetési stílus: minél erőteljesebb, szaggatottabb vagy vadabb a vezetési stílusa, annál nagyobb igénybevételnek teszi ki az abroncsokat.
  • A futómű állapota (lengéscsillapítók, fékrendszer, párhuzamosság, a féltengelyek állapota, a kerekek kiegyensúlyozása, az abroncsnyomás stb.). Egy új autó tehát jobban kíméli az abroncsokat, mint egy rosszul karbantartott jármű.
  • Az autóra felszerelt abroncsok évszakja, modellje és márkája: minél lágyabb a gumikeverék, annál jobban kopnak az abroncsok.

Mindezek a tényezők összeadódva befolyásolják, hogy gyorsabban vagy kevésbé gyorsan kopnak a gumik. Ez a kopás idővel nyilván erősödik.

Miért kerülnek ilyen sokba a gumik?

Sok autós felteszi magának a kérdést: "de mennyibe kerülnek a gumik?"

Akár nyári, téli vagy négyévszakos abroncsai vannak, nagyon bonyolult válaszolni több információ nélkül.

A gumiabroncsok ára ugyanis több tényezőtől függően változik:

  • a felniátmérőtől,
  • az abroncsok méretétől,
  • a kívánt márkától,
  • a választott abroncs mintázatától,
  • az abroncsok évszakos besorolásától.

Röviden, egy gumiabroncs néhány eurótól több száz euróba kerülhet.

A legjobb, ha a gumikat a mi weboldalunkon vásárolja meg, hogy biztosan jó tanácsot kapjon, és ne vesztegessen sok időt az ezekre a kérdésekre adott válaszokkal.

Kötelező a hólánc?

A hóláncok szerepe (még mielőtt kötelező lett), hogy biztonságot garantáljon még a legszélsőségesebb havas és jeges körülmények között is.

A hóláncok segítségével az autó megőrzi az irányíthatóságát minden körülmények között.

A téli hegyvidéki vezetésnek nem szabad stresszes állapottá válnia.

Feltétlenül fontos és nélkülözhetetlen tehát indulás előtt a hólánc beszerzése.

A törvény nagyon egyértelmű: a felszerelés nem kötelező, hacsak jelzés nem követeli meg.

A láncot a csomagtartóban kell tartani, mert egyes területeken a hólánc kötelező.

Megváltoztathatom az abroncsok méretét, vagy felszerelhetek bármilyen méretet az autómra?

Ön most vásárolt egy autót és szeretné megváltoztatni az abroncsok vagy a felni méretét.

Lehetséges, bizonyos feltételek mellett. Így kell tennie:

  • Vegye magához az eredeti méretet.
  • Lépjen be a méret megfeleltetési táblázatba , ahol megtalál minden jóváhagyást.
  • Listázza ki az összes jóváhagyott lehetséges méretet.
  • Miután kiválasztotta az új garnitúrát, ellenőrizze, hogy kompatibilis-e a jelenlegi kerekekkel vagy az új felnikkel.
  • Látogasson el webhelyünkre, ahol abroncsokat vagy teljes abroncs/felni egységeket talál

Bármi is legyen az elsődleges motivációja (új külsőt szeretne adni az autónak, téli garnitúrát keres, vagy takarékoskodni akar), a MaxiGumi segítségére lesz és megtalálja a jóváhagyott megoldásokat.

Vigyázzon, hogy mindig jól kezdje - ne az autó mostani garnitúráját vegye alapul, hanem az autó gyártója által jóváhagyott abroncsméreteket. Gondoljon arra is, hogy az eredeti gumik sebesség és terhelési indexét figyelembe kell venni.

Mit jelent a gyári elsőszerelésű abroncs?

Az autójára eredetileg felszerelt abroncsgarnitúra a gyári szerelvény, amelyet az autó gyártója választott a jármű tervezésénél, fejlesztésénél és engedélyeztetésénél.

Minden más garnitúra nem eredeti, de lehet, hogy engedélyezett.

Ez azt jelenti, hogy a méret felszerelhető az autóra anélkül, hogy veszélyt vagy kockázatot jelentene a vezetőre és az utasokra.

Mit jelent az eredeti felszerelés az autóm abroncsainál?

Az eredeti garnitúra (vagy gyári felszerelés) az az abroncsméret, márka és modell, amellyel az új autót felszerelték.

Nem kötelező megtartani az eredeti garnitúrát.

A következő jelölések alapján megtudhatja, hogy az abroncsot milyen autóra fejlesztik vagy fejlesztették ki (a jelölés részletesen az oldalgumin és a termékleírásokban található):

  • Alfa Romeo gumik: jelölés az oldalgumin AL
  • Aston Martin gumik: jelölés az oldalgumin AM8, AM9, AMS, AMP
  • Audi gumik: jelölés az oldalgumin AO ,RO1, RO2, B, EZ
  • Bentley gumik: jelölés az oldalgumin B, B1, BC, BL
  • BMW gumik: jelölés az oldalgumin *, M3
  • Citroën gumik: jelölés az oldalgumin flanc SI
  • Chrysler gumik: jelölés az oldalgumin C1
  • Ferrari gumik: jelölés az oldalgumin F, K1, K2, K3, KA
  • Fiat gumik: jelölés az oldalgumin G1
  • Ford gumik: jelölés az oldalgumin FI, FO
  • Honda gumik: jelölés az oldalgumin DZ
  • Jaguar gumik: jelölés az oldalgumin JRS, J
  • Lamborghini gumik: jelölés az oldalgumin L
  • Lancia gumik: jelölés az oldalgumin LZ
  • Lotus gumik: jelölés az oldalgumin LS
  • Mazda gumik: jelölés az oldalgumin DZ, EZ
  • McLaren gumik: jelölés az oldalgumin MC, MC1
  • Maserati gumik: jelölés az oldalgumin K1, K2, K3, KA
  • Mercedes gumik: jelölés az oldalgumin MO, MO1, MOE, G1, EXT
  • Mitsubishi gumik: jelölés az oldalgumin MZ
  • Opel gumik: jelölés az oldalgumin OP
  • Porsche gumik: jelölés az oldalgumin N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6
  • Pneus Renault : marquage flanc G1, RE
  • Seat gumik: jelölés az oldalgumin SE
  • Subaru gumik: jelölés az oldalgumin CZ
  • Suzuki gumik: jelölés az oldalgumin SU
  • Toyota gumik: jelölés az oldalgumin DZ, MZ
  • Volkswagen gumik: jelölés az oldalgumin VO, V0, VW, G

Amikor gumit cserél, győződjön meg róla, hogy ugyanazt az abroncsot ugyanarra a tengelyre teszi, hogy elkerülje a rezgést vagy az instabil menetviselkedést.

A sportos és nagyteljesítményű autóknál azt javasoljuk, hogy az első tengelyen hagyják meg a speciális jelölésű eredeti abroncsokat.

Miért kell cserélni a szelepeket?

A jó állapotban lévő szelep a garancia arra, hogy az abroncsok megtartják a kellő nyomást.

Idővel és a megtett kilométerekkel és a gumiszelep tönkremegy.

Nagyon fontos, hogy az gumicsere alkalmával cserélje ki a szelepeket.

A fémszelepek több év futást bírnak.

Gumicsere alkalmával a szerelőnek azonban azért mindig ellenőriznie kell a szelep légzárását.

Hogyan tudhatom meg, milyen méretűek a gumik?

Az abroncsok méretét gumiabroncs oldalgumiján jelölik.

Számos hasznos információt megtalálhat a megfelelő gumicseréhez:

  • A szélességet (milliméterben kifejezve)
  • A magasságot, amit hívnak szériának is (%-ban kifejezve)
  • A felni átmérője (colban kifejezve)
  • Terhelési index
  • Sebesség index

Például: 225/45R17 94W ezt jelenti:

  • Az abroncs szélessége: 225
  • Széria: 45
  • Átmérő: 17
  • Terhelési index: 94
  • Sebesség index: W
LiveChat
Whatsapp Messenger