Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Gumiabroncsainak nyomása alapvető, ha járműve teljesítményének optimalizálásáról, ill. a gumik kopásellenállásának, és élettartamának növeléséről van szó. Mindenekelőtt azt kell tudni, hogy a guminyomás közvetlen hatással van a terhelési indexre. Minél magasabb a gumi légnyomása, annál magasabb a terhelhetősége. Ezzel ellentétben, ha csökken a guminyomás, a terhelési mutató is azzal együtt csökken.
A megfelelő nyomásra fújt gumi nemcsak stabilizálja a gumivázat, de az abroncsra nehezedő teher egyenletes elosztását is biztosítja, ami optimalizálja a teljesítményt és nagyobb biztonságot nyújt.
A gyártó által előírt guminyomási értékek betartása sok más szempontból is döntő lehet. Egy korrekten felfújt gumi jelentős mértékben javíthatja a kopásellenállást, mérsékelheti a gördülési ellenállást (a megfelelően töltött gumi magasabb üzemenyaghatékonyságú), és növelheti az abroncs élettartamát.
Autós szaklapok az abroncsok nyomását mint a jármű általános teljesítményére döntő befolyással bíró tényezőt írják le. Tesztek segítségével bizonyítják, hogy az alulfújt gumik közvetlen hatással vannak a jármű reakcióidejére és a kormányzási pontosságra.
Az egyik teszt során Goodyear Eagle GT-HR High Performance All-Season (egyébként magas kopásállósága miatt neves) abroncsokat szereltek két 2008-as BMW 320D-re. Az egyik autón a gumigyártó által előírt értékre, azaz 2,1 bar nyomásra fújták az első, és 2,6 bar nyomásra hátsó kerekeket. A másik autó gumijait 30%-al alacsonyabb nyomásra (elöl 1,6 bar, hátul 2,0 bar) töltötték fel.
Az összehasonlító teszt kimutatta, hogy az alulfújt gumikkal felszerelt autók magasabb reakcióidővel teljesítettek és meghajtóerő szempontjából is nehezebben lehetett kormányozni őket a gyártó által előírt guminyomású autóhoz képest. Az alulfújt gumis autó tesztelői ezenkívül vezetés alatti kellemetlen ferdeség érzetről és rángásról is beszámoltak. A motorikus teljesítmény 7%-os csökkenését is megállapították.
Az optimális nyomásértéket, vagyis azt, amit járműve gyártója előír, vagy a kézikönyvben, vagy a sofőr ajtókeret belső felén, egy matricán találja meg:
Autógumik