Autógumik
Motor gumik
Quad gumik
Lemezfelni
Alufelni
Felni + gumi szett
Hóláncok
Kiegyensúlyozás
Felfújás
Szerszámok és állványok
Javítás
Akkumulátor
Olajok
Tartozékok
Abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS)
Szerelés - csavarozás
Adalékanyagok
Útmutató
Szállítás és szerelés
Partner
Fiókom
Kapcsolat
Amennyire nehéz megjósolni az abroncsnyomás ingadozását a magas hegyekben, annyira hasznos lenne tudni, kell-e módosítani ilyenkor a nyomást a gumiteljesítmény megőrzéséhez.
Néhány kulcsgondolat, melyek segítségével megértheti, mi történik, amikor járművével magas hegyek közé megy fel.
Először is, a légköri nyomás attól függ, milyen magasan vagyunk a tengerszint felett. Minél magasabbra megyünk, a nyomás annál inkább csökken.
Ha tengerszinten 2,4 bar nyomásra fújja fel abroncsát, akkor a guminyomás fokozatosan nő a magassággal együtt, mert a levegő egyre alacsonyabb nyomást fejt ki.
Ez még nem minden. A magasság emelkedésével a levegő nemcsak hidegebb, hanem ritkább is.
A levegő, mint gáz halmazállapotú anyag, fizikai törvényeknek engedelmeskedik. Az egyik törvény kimondja, hogy a hőmérséklet csökkenésével a gáz összenyomódik, ami pedig nyomáscsökkenéssel jár.
A levegő hőmérsékletének csökkenése tehát befolyásolja az abroncsnyomást. Mégpedig csökkenti.
Ez a két jelenség - a guminyomás emelkedése az abroncs és a légköri nyomás eltérésének változása miatt, és a gáz lehűlése miatti nyomáscsökkenés - valójában kölcsönösen kioltják egymást.
A tengerszint felett alacsonyan, vagy magasan tehát érzékelhető mértékben nem változik a guminyomás (ellenben minden bizonnyal fel kell szerelkeznie téli gumival, vagy hóláncokkal).
Autógumik